Back in Finland!

Då var man hemma igen. Hade gärna stannat några dägar till. 10 dagar hade varit perfekt. Fanns så mycket att göra och se, hann inte ens med hälften av det vi hade på "att göra-listan" ! Rekommenderar verkligen Rhodos, ett resmål som passar för alla åldrar. Där finns det fina stränder, massa utflyktsmål, party, bra shopping (bara omkring 4000 affärer i själva Rhodos stad), mysiga caféer och restauranger, massa gott att äta, bowling, mini-golf, mysiga gamla stan..ja, vad man än vill ha ut av sin semester så tror jag att man finner där. Kan verkligen tänka mig att besöka Rhodos igen, men nästa gång blir det nog något annat, man måste ju ha något att jämföra med! Spanien eller Mallorca vill jag gärna besöka. Vi har i alla fall haft en underbar vecka. Skall berätta mera om vad vi gjort och visa en del av våra 300/400 bilder., senare.. ;) Nu ska vi snart till Vörå på pappas 60-års kalas, skall servera där...imorgon är det skolstart. Full rulle hela tiden,:P Men det gillar jag för det mesta :)

Några bilder från Elli beach, Lindos-utflykten och från partykvällen i fredags! Enjoy.

Full rulle :)

Nästsista dagen här nu...skulle gärna stannat några dagar till, men nog ska det ändå gå bra att återgå till vardagen. Har hunnit med mycket sen jag skrev sist, väldigt intensiv vecka har det varit :) En hel del strandliv, Lindoskryssning, en tripp till semester-orten Faliraki, gamla stan m.m Idag har vi åkt på en slags soffa efter en motorbåt, det,  var kul!! :) Ikväll ska vi på grekisk buffé middag (shit vad jag har ätit mkt denna vecka, säkert gått upp flera kilo, haha) och så skall vi för första gången under denna resa ut och utforska nattlivet...vi styr kosan mot Bar street, jejj :) Skall testa de populära blåbärs-shotsen, som faktiskt består av Ekströms blåbärssoppa, sprit och vispad grädde :) Låter ganska speciellt. Datorn har så lite ström så nu måste jag gå, men jag kommer hem söndag kväll/natt...hörs mera efter det! Bye!!

Hälsningar från Rhodos!

Andra dagen här på Rhodos nu och vi stormtrivs! 30 grader har vi här, räcker gott och väl till :) Nu har jag äntligen tagit min första dusch sen vi åkte hemifrån. Känns skönt. Har varit på stranden ett par timmar idag och solat och badat i det härliga klara vattnet.Börjar få lite färg, nu :) Vi skall snart besöka gamla stan, vilket jag verkligen ser fram emot!! Jättemysigt verkar den vara och massor att kika på!
Hotellet är långt ifrån lyxigt, men trevlig personal säng, dusch och god frukost, räcker gott och väl till!

Träffade oxå min kompis Nina som bor och jobbar här på rhodos, idag. Tack vare henne slipper vi gratispå en dagskryssning till Lindos, en stad som verkar riktigt mysig. Vi skall bara till hotellet hon jobbar för och lyssna på en presentation i ca en timme och hon får betalt för det och vi får en gratis utflykt! 2 flugor i en smäll lixom!:) Där ska vi sol och bada och rida på en åsna upp till akropolis! tror det blir på onsdag det. Har varit här  en och en halv dag och har massor att berätta, men nu ska jag inte ödsla mer tid, skall göra mig klar för gamla stan !!

Soliga hälsningar / madde <3

Börjar bli lite febrig...

Nu börjar jag faktiskt känna av resfebern lite, hihi :) Den kom när jag började packa. Hade svårt att somna igår kväll när jag bara låg och grubblade på vad jag skulle ha med och inte fick glömma o.s.v. Måste och köpa värktabletter, annars så tror jag att jag har allt jag behöver.

Det gäller att inte packa för mycket, för shopoholic som jag är måste det ju finnas lite extra rum för något shoppingfynd ;) Skor och väskor ska jag främst kolla på. Har förstått att Rhodos är ett bra ställe att shoppa skor på, och att de är lite billigare än här hemma. Smycken lär det också finnas ett bra utbud på! Man måste bara se till att inte åka hem med övervikt i bagaget, för då blir det DYRT!

Annars så var pappas födelsedagsmiddag riktigt trevlig igår. Förrätten var en räktoast, riktigt smarrig en! Till huvudrätt fick vi gris innerfilé i rödvinssås och klyftpotatis till. Sedan tårta och kaffe på det! Riktigt gott alltihopa. Ikväll ska vi väl oxå en sväng till Juthbacka, marknaden startade ju idag! Inte för att jag nånsin hittar nåt jag vill ha där, men trevligt ändå att gå och kika och träffa på bekanta : ) Mamma är bl.a. där och hjälper min morbrors fru med försäljning!

Har annars blivit beroende av Be funky...här är vad jag komponerat ihop idag :)

Detta var kanske mitt sista inlägg inna resan, kanske jag bloggar från Rhodos, kanske inte! Bloggberoende som jag börjar bli, så kan jag nog inte hålla mig från att uppdatera, hihi! Önska mig en trevlig resa, nu så hörs vi sen! Bye <3

Be funky!

Har pysslat och haft mig idag på en riktigt kul sida på nätet! måste bara dela med mig :) BeFunky heter den och där kan du göra massa coola effekter till dina digibilder!! Här har jag testat några effekter på en bild av mig! Snygga, va? :)

Man kan även lägga till olika roliga grejer till bilderna. Såsom hattar, olika munnar, ögon, halsband, solglasögon, pratbubblor m.m.

Här är ett kort jag lagade och printade ut som en överraskning till älsklingen. Hihi :) Blev riktigt snyggt ju!

Idag fyller min pappa hela 60 år! Så nu ikväll ska vi fara på födelsedagsmiddag vid en restaurang! Jag saknar verkligen min familj nu, blir roligt att träffas nu innan vi åker iväg! Men först och handla lite!

Semester! Äntligen!

Japp, nu har jag 2 veckor semester innan skolan drar igång igen! Nu skall jag äntligen få pusta ut efter två års hard work...jepp, inte haft någon ledighet på två år, minst. På lördag kör vi ner till Helsingfors och sover några timmar i  bilen (om jag får sovit något alls, p.g.a resfeber, hihi) och kl 05.20 startar flyget till Rhodos på söndag morgon!! Vi skall ha det så sköönt och så kul! Kan knappt vänta! Jag har förbjudit älsklingen att ta med sig datorn på resan, hehe, men kanske vi hittar nåt internetcafé, så kan jag skriva någon liten hälsning till er  :) Bilder kommer ni troligen att få vänta på tills jag kommer hem. Nu skall jag inleda min semester med att gå på kalas. Älsklingens kusin fyller år.  Laxsoppa och älsklingens mosters goda bakverk står på menyn...;)

Bye <3

Bruno m.m.

Hej!

Blev ingen minigolf igår. Var ute och körde, sen hängde jag resten av kvällen på Netti med Sabbe. Riktigt trevligt var det faktiskt! Idag är det en riktig slappar-söndag... har kollat några avsnitt av Paris Hilton´s new BFF. Otroligt löjligt program men ändå kul att se :) Du kan kolla serien gratis HÄR. Vill ge mig iväg ut och springa, men regnet öser ner. Så himla irriterande. Men kanske det slutar snart... Så har vi käkat makaroner och korv och ikväll ska vi som alltid på söndagar, kolla film. Denna gång blir det Bruno. Förbereder mig på flera goda skratt :D Tyckte Borat var otroligt rolig, så kommer nog gilla denna med, hihi! Kolla bara trailern! Det här blir KUL :)

saturday

Halloj!
Kom hem från jobbet för en stund sen. Bara 6 timmar, gick riktigt fort :)
Igår var jag ju ledig. Fixade lite i walk in garderoben, var ute och sprang ett varv runt gamla hamn och umgicks med älsklingen på kvällen. Ikväll skulle jag vilja åka och spela mini-golf, får se om det blir av. Iaf så blir det pizza till middag så småningom. Mums! Måste ju nästan vara den godaste maten som finns, eller vad säger ni? ;)

Jag, igår:

På benen i höst

Jajjamensan, fast vi kanske inte vill det, så är det nog bara att inse att hösten så småningom är på väg...byebye sommar, sol och bara ben. Visst älskar jag sommaren, men börjar faktiskt känna mig ganska redo för hösten. Lite myspys med mörker, levande ljus, höstpromenader o.s.v :) Utan höst och vinter skulle vi inte heller uppskatta sommaren så mycket som vi gör! Tänk på det! :)

Höstkläderna
är en annan sak som faktiskt är ganska intressant, tycker jag! Något jag tycker är grymt HOT är jeansleggings, äger endast ett par :o Det är något jag absolut kommer att köra på i höst. Dessa 4 från Only vill jag gärna ha!! Speciellt de ljusblå med slitningar. Sååå  grymt snygga! Men jag "behöver" ett par av varje färg, egentligen.

Imorgon är jag LEDIG! Wiiiieee! :D Jag ska städa och fixa undan olika saker som bör göras. Sedan får vi se vad kvällen har att erbjuda ! Nu madde+ soffan + tv:n = sant.

onsdag kväll

Kom nyss hem från jobbet... nu börjar jag känna att jag verkligen är i behov av semester!! Har varit riktigt stressigt idag och jag har varit sjukt trött och haft huvudvärk med. Tillbax imorgon kl 7. Men inte ska vi klaga, man ska vara glad att man har ett  jobb. Det är ju faktiskt inte alla som har det. Snart åker jag ju iväg på resa och det hade jag inte haft råd med utan jobbet, så! :)

Igår var jag på stan med Nina, åt glass och köpte mig ett par gladiatorsandaler. Riktigt bekväma. Behöver dem på resan. Vi kommer väl att gå ganska mycket där, så ett par bekväma, svala skor är ett måste. Ägde inga sådana tidigare. Inga skavsår ska få förstöra min resa. Måste dock göra extra hål på remmarna, för de är för lösa kring min vrist...
När vi satt i solen och njöt av våra Magnum mayan mystica, blev vi störda av några fyllgubbar. Varför ska jag alltid dra sådana till mig? nog är det underligt.

Nu ska jag fixa mig något att äta och sen blir det nog tv-soffan!

sol

Hej! Som jag gissade, så uppdateras bloggen inte så flitigt just nu. Har varit ledig nu i 2 dagar och har sysslat med sådant här:

Dessa bilder är från Fäboda idag. Det skall väl börja regna nu i veckan har jag förstått,så det gällde att ta vara på solen. Kan ju inte komma till Rhodos kritvit och bränna mig röd som en kräfta genast jag går utanför hotellets dörr heller ;)

Har även hunnit påbörja operation lägenhetsstädning. Usch så här ser/såg ut. Disken och badrummet är åtminstone fixat nu. Är så hett så man måste ta lite i taget för att inte få värmeslag. Får fortsätta i morgon, nu måste jag ut i det vackra vädret igen :) Det blir väl lite terassittande misstänker jag!

(psst! 13 dagar kvar nu!!!)

Such a perfect day

Hej! Vilken härlig dag jag har haft! Åkte iväg till stranden på förmiddagen och låg och läste Rhodos-guider. Senare kom plötsligt Sabbe dit och jag tog också mitt första dopp för i år! Ja, jag veeet, konstig jag är som inte badat tidigare.

Sen kom vi på idén att gå tll FantaSea istället...simmade lite i poolen, åkte vattenrutschkana bland kidsen, åt hamburgare, drack kaffe och fortsatte steka oss i solen. Så himla skönt att bara slappa!!

Sedan åkte jag hem och duschade och så for jag och killen ut och cyklade till Strand Camping. Där tog jag en Magnum, mmm :) Nu skall vi avsluta kvällen med att se en komedi som verkar vara riktigt bra, I love you, man! Perfekt avslut på en bra dag! Imorgon är det mardrömsskiftet 11-19 som gäller igen....

work and stuff

Detta skrev jag igår kväll, men fick det inte postat. Bättre sent än aldrig :)

Hej! Denna vecka blir det ganska lugnt här på bloggen, tror jag. Bor på jobbet, typ. Så här ser min arbetsvecka ut:

Måndag: 10.30-17.00
Tisdag:10.30-18.30
Onsdag: 11.00 - 19.00
Torsdag: ledig!!!! YES, blir beachen dåå! om det är sol förstås, vi håller tummarna för det!
Fredag: 11.00 - 19.00
Lördag:09.30-17.30

Otroligt dåliga skift jag har hela veckan. Hinner knappt något varken innan eller efter jobbet. Tur att det är onsdag redan imorgon! Ligger i sängen nu bredvid min sovande pojkvän. Stackarn behöver lite sömn då han ska köra ner till Helsingfors 4-5 i morgon bitti för att jobba.

Vad gillar ni annars min nya blogg design? Jag som designat, älskling som fixat så som jag ville ha det :) Är dock inte helt klar, ska gör små justeringar ännu när vi finner tid...finns inte mycket sådant för tillfället.

Jag är verkligen jättetrött. Nu ska jag nog oxå börja sussa...nighty night <3

Some change of plans!

Det blev lite ändrade planer...ingen Mallorca resa som vi hade tänkt. Istället blir det Rhodos! :) Söndagen den 23.8 smäller det! Resan dit var billigare och det verkar vara ett trevligt och populärt resmål. Hotellet ligger nära stranden samt nära stan. Det känns som att Rhodos har allt jag vill få ut av min semesterresa: Kristallklart vatten, fina stränder, shopping, party, sevärdheter, myspys och en hel massa aktiviteter! Bl.a har vi (JAG hehe) tänkt besöka "akvariet", marknader, gamla stan som verkar hur mysig som helst, åka till Faliraki, gå på tivoli, spela minigolf....o.s.v. Can´t wait!! Jag har även en kompis som bor någonstans på Rhodos, så att gå ut en kväll med henne och hennes kille hade ju varit grymt kul! Jag har kontaktat henne, så vi får se hur det blir med det!

Har ju aldrig varit till södern så det känns otroligt spännande! Har längtat efter detta så länge nu! Jag kommer att försöka blogga därifrån så ni kan följa med mig på min och älsklings resa! <3

Visst ser det för HÄRLIGT ut? :D Nedräkningen har börjat. 20 dagar kvar....