Ressjuk och lchf-kost

Hej! åh vad det har varit skönt med ledighet! tagit det rätt lugnt i helgen,sovit mycket, vasa i lördags, köpte svarta pumps (till bröllopet bl.a) och lila mysbyxor:) På hemvägen hälsade vi på Nina i Vörå, hon är alltid på vift ute i världen nånstans, senast Mallorca, kring nyår menar hon smita iväg nånstans igen, så det är att passa på då man har vägarna förbi, om hon råkar vara hemma i Finland :) Var riktigt kul att få höra om hur hon haft det! Fy vad ressjuk man blev!! Nåå, slipper ju iaf till stockholm snart ;) Men jag längtar efter sol och värme, men det blir förmodligen först i juli, då jag har semester.... men då e de ju varmt här oxå. Men alltid roligt att resa och se nya platser :) Har nog inte råd med Thailand på sportlovet, blir ju till att halvera månadslönen då, eftersom jag måste ta tjänstledigt. och resan kostar ju den med! Nu vill jag vara rik! :S

Har ju varit superförkyld och trött och slut hela helgen så någon träning har det inte blivit av! Endast ett pass på en hel vecka!!! Men först idag känner jag att det börjar bli bättre, bara lite snuva, så förhoppningsvis skall jag orka med Body attack imorgon :) Får se hur det går, eftersom jag börjat med LCHF kost igen, i fredags. För att slippa all trött- och seghet samt SÖTSUGET! Men det sägs att det tar minst en månad, för vissa upp till 4 månader innan kroppen ställt om sig till fettdrift, istället för sockerdrift och man orkar träna som förr, samt få resultat.  Hade tänkt vänta tills efter nyår, med att byta till LCHF, men kände att varför vänta om man har bestämt sig? Men jag kommer att fuska en del kring jul och nyår, eftersom det blir så mkt bjudningar överallt, men ska försöka att göra mitt bästa ändå :) Jag mådde verkligen bra på denna kost senast jag prövade i ca 2 månader, åt god mat, var aldrig hungrig, var inte heller trött samt (nästan) altid glad eftersom man hade en sån jämn blodsockerkurva! Nu har jag varit alltför trött och hängig den senaste tiden och bara ätit skräp. Vill ju ha energi och njuta av livet ju!!! Ikväll har jag gjort lunchlådor inför arbetsveckan, för nu är jag trött på att bara äta kolhydrater och halvfabrikat på jobbet! Mina gourmet-luncher består av 2 x Flygande Jakob (kyckling, grädde, hemgjord chilisås, liite banan, bacon och salta nötter) med wokade gröna bönor istället för ris och 2 x kolhydratsfria köttfärsbiffar med gräddsås och fetaostsallad! Yuuuum ;) Lovar att berätta mer om denna superba kosthållning som har så många hälsovinster! nu ska jag skriva julkort och snart mysa med älsklingen och kolla på vårt favvoprogram svenska hollywoodfruar ;) Imorgon börjar en endast 4- dagars arbetsvecka och jag ser verkligen fram emot det, för jag har så roligt jobb! :D




Kommentarer
Postat av: Ville Niskanen

Älskar LCHF!! Har själv inte ätit kolhydrater sedan augusti.. resultatet? -18 kg :D

2010-12-16 @ 12:40:03
URL: http://villeniskanen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback