Metabolisk typ

Halloj! Kände inte alls för att träna när jag var på väg hem från jobbet, tänkte strunta i det, men  svängde in till gymmet på hemvägen ändå. Vilken TUR! Fick till ett jättebra bröst- och tricepspass!! Konstigt, när man var så otaggad och sen då man började på så riktigt njöt jag av det!! :D Var väl så fullproppad med energi sen helgen missstänker jag...;)

Hemma blev det middag: sej i ostsås, grynost och rivna morötter + fetaost... Jag mår bäst och håller formen bäst när jag äter mest protein, lite mera fett och drar ner på kolhydraterna. Så fort jag äter massa bröd, pasta, ris, socker os.v, så lägger jag på mig vätska och känner mig allmänt ur form ( som efter varje helg då..:P ).  Somliga kan äta massvis med kolhydrater utan att lägga på sig fett eller vätska. Detta beror till stor del på ämnesomsättningen, men det skrivs just nu mkt om att det spelar stor roll om att man äter rätt enligt den "metaboliska typ" man är. Fina ord jag använder, va? ;)


Det finns tre metaboliska typer. Proteintypen ( ska äta 50% protein, 30 % kolhydrater, 20 % fett), Kolhydrattypen (ska äta 70 % kolhydrater,20 % protein, 10% fett) och Mix typen (ska äta 50% kolhydrater, 40 % protein och 10 % fett). HÄR finns ett test, där man kan kolla vilken metabolisk typ man är. Jag var helt säker på att jag var proteintypen redan innan det, man har ju hunnit experimentera en del....på gott och ont. Och så rätt jag hade! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback